Ohjeet >
Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Tässä vastataan valmiiksi meiltä useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykset ja vastaukset on valmiiksi jaettu aihealueisiin. Alla olevilla napeilla pääset nopeasti sinua kiinnostavan aiheen pariin.

Vastaukset saat näkyviin napsauttamalla kysymystä tai nuolimerkkiä (Usein kysytyt kysymykset nuoli alaspäin).


laskun maksu myöhässä eräpäivän siirto ikärajat sisarukset samalle leirille kaverit samaan majoitukseen leirin peruutus maksutavat lapsen tiedot hukassa tuliko ilmoittautuminen perille?



LEIRIEN IKÄRAJAT

Lapseni täyttää tänä vuonna 7, mutta on käynyt jo ensimmäisen luokan ja haluaisi leirille. Onnistuuko se?

VASTAUS

Mahdollisesti kyllä, mutta sovi asiasta erikseen toimiston kanssa.

Ensimmäiseksi leiriksi suosittelemme päiväleirejä, joille otamme edeltävänä syksynä koulunsa aloittaneita 7-vuotiaita lapsia mukaan.

Yöleireille otamme pääsääntöisesti 8–13 -vuotta täyttäviä lapsia. Toisinaan joustamme eri leireille asetetuista ikärajoista, jos samalle leirille osallistuu esimerkiksi vanhempi sisarus tai kaveri, josta voi saada tukea. Tärkeää on myös se, että lapsella on jonkin verran kokemusta ryhmässä toimimisesta ja edellytykset pärjätä leiriolosuhteissa. Erityisesti teltassa yöpyminen voi olla hiukan liian hurja seikkailu aivan nuorimmille.

Varauspalvelussa ei ole mahdollista ilmoittaa suoraan esim. 6 -vuotiasta päiväleirille tai vasta 7 vuotta täyttävää lasta yöleirille, joten tällaisissa tapauksissa ota aina ensin yhteyttä Leirikesän toimistoon.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Lapseni täyttää kuluvana vuonna 14 vuotta, mutta haluaisi nuorempien kavereidensa tai sisarustensa kanssa samalle leirille. Onnistuuko se?

VASTAUS

Jos se on tarkoituksenmukaista.

14-vuotta täyttävät lapset voivat ilmoittautua yöleireille brontoiksi tai ilmoittautua Nuorten leirille, joka on 13–16 -vuotiaiden oma leiri. Brontoksi voi ilmoittautua samalle leirille, jolla pienemmät sisarukset ovat leiriläisinä.

Leiriläisiksi voivat yöleireillä ilmoittautua kuluvana leirivuonna 8–13 -vuotta täyttävät lapset, ellei tästä ole erityistä syytä poiketa. Erityinen syy voi olla esimerkiksi kehityksen viivästymä.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä



SISARUKSET JA KAVERIT

Miten voin varmistaa sen, että lapseni pääsee kaverin tai sisaruksen kanssa samalle leirille?

VASTAUS

Tarkista huolellisesti, että olet valinnut sisaruksille varmasti saman leirijakson, kun teet ilmoittautumisen varauspalvelussa.

Sisarukset voi ilmoittaa leirille samanaikaisesti samalla ilmoittautumislomakkeella. Ilmoittautumisen yhteenvetosivulla voit vielä ennen vahvistusta tarkistaa, että valitut leirijaksot ovat samat.

Kavereiden kohdalla sopikaa etukäteen, mille leirijaksolle kukin perhe ilmoittaa lapsen. Ilmoittautumisen yhteydessä varmistakaa vielä keskenänne, että kaikki perheet ovat ilmoittamassa lapset samalle leirijaksolle.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Pääseekö lapseni leirillä samaan telttaan tai huoneeseen kaverinsa tai sisaruksensa kanssa?

VASTAUS

Kyllä pääsee.

Leirin ensimmäisenä päivänä lasten ryhmien ohjaajat esittäytyvät lapsille ja lapset saavat pitkälti itse valita, missä ryhmässä tahtovat viettää tulevan leirin. Käytännössä samaan majoitukseen (teltta tai huone) pääsee, kunhan lapset mainitsevat ohjaajalle, että haluavat kaverin kanssa samaan majoitukseen.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Sain vahvistuksen lapsen leirijaksosta, mutta lapsen kaveri, joka ilmoittautui samalle leirille, ei ole saanut vielä mitään tietoa. Pääseekö hän samalle leirille?

VASTAUS

Todennäköisesti kyllä.

Riippuen siitä, mille leirille ja mihin ryhmään lapsen kaveri on ilmoittautunut, saattaa ilmoittautuminen olla vielä kokonaan käsittelemättä (esim. Veikkauksen alennus, tai vaikkapa kehitysvammaisten lasten ryhmä). Varsinkin jos lapsen kaveri on tehnyt oman ilmoittautumisen useita päiviä teidän lapsenne jälkeen, voi käsittelyssä kulua muutamia arkipäiviä.

HUOMAA! Osa leirijaksoista vahvistetaan automaattisesti heti ilmoittautumisen yhteydessä (esim. päiväleirit), joten jos onnistuneesta ilmoittautumisesta ei ole tullut mitään tietoa, kannattaa kaverin ehdottomasti tarkistaa, onko ilmoittautuminen onnistunut loppuun asti. Kaveri voi tarkistaa asian ottamalla yhteyttä Leirikesän toimistolle. Kaikki omat ilmoittautumiset voi tarkistaa varauspalvelun OMASIVUlta

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Lapseni kaveri on ilmoittautunut samalle leirijaksolle. Onko kaverin ilmoittautuminen tullut perille?

VASTAUS

Valitettavasti emme voi vastata tähän kysymykseen.

Emme voi kertoa mitään toisia leiriläisiä koskevia tietoja toimistolta. Emme edes sitä, onko lapsen kaveri ilmoittautunut leirille tai ei. Olkaa yhteydessä kaverin perheeseen.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä



LASKUT JA MAKSAMINEN

Millä eri maksutavoilla leirivarauksen voi maksaa?

VASTAUS

Leirivarauksen voi maksaa

  • kotiin postitettavalla paperilaskulla (laskutuslisä +2,90€)
  • PDF-laskulla (+0,00€)
  • maksulinkillä (+0,00€)
  • verkkomaksuna (+0,00€)
Maksulinkillä tai verkkomaksulla leirivarauksen voi maksaa yleisimpien pankkien (OP, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSäästöpankki, S-Pankki ja Ålandsbanken) verkkomaksuna, Visa- ja MasterCard -korteilla, sekä joillakin mobiilisovelluksilla (Pivo, Siirto, MobilePay).

Paperilaskua lukuun ottamatta maksutavat ovat asiakkaalle maksuttomia.

Maksuaika laskuilla on pääsääntöisesti 14 vrk. Jos leirin alkuun on 28 vrk tai vähemmän, niin maksuaika on enintään 14 vrk. Tutustu tarkkoihin maksuehtoihin: Maksu- ja peruutusehdot

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Voinko siirtää laskun eräpäivää?

VASTAUS

Useimmiten kyllä. Ota rohkeasti yhteyttä Leirikesän toimistoon ja sovi laskun maksusta.

Jokainen kohtaa joskus taloudellisia haasteita. Tällaisissa tilanteissa ensiarvoisen tärkeää on ottaa viipymättä yhteyttä Leirikesän toimistolle. Ymmärrämme haasteet laskun maksussa sangen hyvin, ja lähes aina meillä on mahdollisuus antaa maksuaikaa (eli siirtää eräpäivää) tai jopa neuvotella maksusuunnitelmasta. Tärkeintä on ottaa meihin reippaasti yhteyttä.

Maksamattomat leirilaskut estävät ilmoittautumisen uusille leireille kokonaan. Maksamattomat laskut aiheuttavat yhdistykselle taloudellista vahinkoa joka haittaa leiritoiminnan kehittämistä.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

En ole muistanut maksaa laskua ja eräpäivä on jo mennyt - pääseekö lapseni vielä leirille?

VASTAUS

Kyllä pääsee, kunhan maksat laskun heti.

Leirikesä ei peruuta heti lapsen osallistumista leirille maksamattoman laskun takia. Maksa lasku kuitenkin viipymättä! Voit maksaa laskun alkuperäisen summan laskun alkuperäisillä maksutiedoilla. Otamme erikseen yhteyttä, mikäli laskussa on jotakin epäselvää tai erikoista. Tärkeintä on maksaa lasku heti kun olet huomannut sen olevan myöhässä.

Riippuen alkavan leirin ajankohdasta, muistutamme maksamattomista laskuista 1–14 vrk eräpäivän jälkeen sähköpostitse tai postitamme paperisen muistutuslaskun kotiin. Lähempänä leirin alkua muistutamme maksamattomasta laskusta vielä tekstiviestillä. Huomaa, että maksamaton leirilasku estää ilmoittautumisen uusille leireille kokonaan.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Miksi sain laskun leiristä, vaikka lapseni ei osallistunut leirille?

VASTAUS

Ota yhteyttä Leirikesän toimistoon.

Tämä johtuu lähes aina siitä, että leirijaksoa ei ole peruutettu maksu- ja peruutusehtojen mukaisesti. Pelkästään leiriltä pois jääminen ei koskaan riitä peruutukseksi, vaan peruutus on aina tehtävä erikseen Leirikesän toimistolle.

Katso lisää maksu- ja peruutusehdoista.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Miksi sain laskun leiristä, vaikka peruutin leirijakson?

VASTAUS

Ota yhteyttä Leirikesän toimistoon.

Syynä voi olla esimerkiksi se, että leirijakso on peruuntunut lapsen sairastapauksen vuoksi. Lasku peruutetaan vasta kun asiakas on toimittanut lääkärintodistuksen Leirikesän toimistolle. Toisinaan on mahdollista, että leirijakso on kyllä peruutettu maksu- ja peruutusehtojen mukaisesti, mutta lasku on jäänyt vahingossa peruuttamatta.

Leirijakson peruutus tulee aina tehdä sähköpostitse, puhelimitse tai verkkosivuston asiakaspalvelu-chatin kautta, jotta vältymme epäselviltä tapauksilta.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä



VARAUKSEN PERUUTTAMINEN JA/TAI MUUTOKSET

Miten voin peruuttaa varatun leirijakson?

VASTAUS

Ota yhteyttä Leirikesän toimistoon.

Leirijakson voi peruuttaa maksu- ja peruutusehtojen mukaisesti tekemällä peruutusilmoituksen Leirikesä ry:n Helsingin toimistolle:

  • sähköpostitse: toimisto@leiri.fi
  • puhelimitse: (09) 8865 1280 (ma-to klo 10-15)
  • verkkosivuston chat-asiakaspalvelun tai yhteydenottolomakkeen kautta: Yhteydenottolomake
  • varauspalvelun sisäisellä viestillä
  • postitse vapaamuotoisella peruutusilmoituksella osoitteeseen: Leirikesä ry, Töölönkatu 55, 00250 Helsinki
Peruutus tulee aina tehdä Leirikesä ry:n Helsingin toimistolle! Peruutusta ei voi tehdä ainoastaan suullisesti eikä teksti- tai WhatsApp-viestillä. Peruutuksesta veloitetaan leirin ajankohdasta riippuen maksu- ja peruutusehtojen mukaiset peruutuskulut.

Muista, että pelkkä laskun maksamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Suunnitelmat muuttuivat. Haluan vaihtaa leiriä.
Semper. Morbi ultrices fringilla nibh, vel sodales turpis sodales id. Curabitur id ultricies felis. Quisque varius feugiat magna, id scelerisque justo sodales eu. In hac habitasse platea dictumst.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä



VARAUSPALVELU

Rekisteröidyin palveluun, mutta en löydä lapseni tietoja mistään!

VASTAUS

Tarkista, että olet varmasti tehnyt ilmoittautumisen leirille samalla sähköpostiosoitteella, kuin millä olet rekisteröitynyt.

Jos rekisteröidyit palveluun, mutta et ole ilmoittanut lasta leirille (esim. 2. huoltaja), niin lapsen tietoja ei automaattisesti liitetä uuteen tunnukseen vaan uusi käyttäjä voidaan liittää lapsen tietoihin vain asiakaspalvelun kautta. Tietoja ei liitetä automaattisesti, vaikka uusi tunnus löytyisi jo lapselle aiemmin annetuista huoltajatiedoista.

Ilmoittautumisen tehnyt käyttäjä (yleensä 1. huoltaja) voi pyytää asiakaspalvelua liittämään uuden käyttäjätunnuksen lapsen tietoihin, jolloin molemmat käyttäjät näkevät lapsen tiedot OMASIVUlla.

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

En ole saanut ilmoittautumisesta mitään vahvistusviestiä sähköpostitse. Tuliko ilmoittautuminen perille?

VASTAUS

Tarkista varmuuden vuoksi oman sähköpostilaatikkosi roskapostikansio ja jos vahvistusviestiä ei löyty, niin ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Varauspalvelu lähettää onnistuneesta ilmoittautumisesta heti ilmoittautumisen jälkeen automaattisen vahvistusviestin ilmoittautumisen yhteydessä annetun 1. huoltajan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistusviestissä voi leiristä riippuen olla mukana jo lasku, leirikirje ja muita mahdollisia liitteitä.

Jos et saa vahvistusviestiä, on todennäköistä, että ilmoittautuminen ei ole onnistunut. Automaattinen vahvitusviesti tulee, vaikka ilmoittautuminen jäisi erikseen käsiteltäväksi (esim. Veikkauksen alennus tai vaikkapa kehitysvammaisten lasten ryhmä).

Tämä vastaus on päivitetty viimeksi 25.10.2018.

Jäikö vielä jotakin kysyttävää? Ota yhteyttä

Leirikesä ry: Töölönkatu 55, 00250 Helsinki - puhelin (09) 8865 1280 (ma-to klo 10.00-15.00) - toimisto@leiri.fi

Y-tunnus: 0746614-5 - Tietosuojaseloste - Evästeet - Uutiskirje

© Leirikesä ry 2018.